انتظار فرج
آشنایی با شیطان پرستی
امام عصر و مدت زمان فتح دنیا برخورد عادلانه مهدی (عج) با غیرمسلمانان مدت جنگ و نبرد امام عجل الله تعالی فرجه الشریف برای فتح دنیا نیز مؤید دیگری است بر اینکه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با غیر مسلمانان به عدالت رفتار میکند. عدالت مهدوی و ادیان دیگر درباره برخورد سپاه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با انسانهای عصر ظهور، اندیشهای خرافی وجود دارد که بیانگر برخوردهای تند و خشونت بار است. این تصور به دور از واقعیت و تاریک از عصر پرفروغ ظهور، گاه انسانهای نادان را به مرز بی رغبتی و حتی تنفر از درک آن روزگار پرشکوه میکشاند. در این دیدگاه، فرو رفتن در منجلاب فساد و تباهی و دوری از فضیلتها و آرمانهای اخلاقی، غیر مسلمانان را سزاوار برخوردی سهمگین و انتقامی سخت کرده است و سپاه مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف از سوی خداوند متعال مأمور گرفتن این انتقام است! اشاره: اندرزهای آیت الله بهجت (ره) علت غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم سببغیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خود ما هستیم، زیرا دستمان به اونمیرسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه كسی او رامیكشد؟! آیا جنّیان آن حضرت را میكشند، یا قاتل او انسان است؟! ما ازپیش در طول تاریخ ائمه(علیه السلام) امتحان خود را پس دادهایم كه آیا ازامام حفظ و اطاعت میكنیم یا اینكه او را به قتل میرسانیم؟! انحطاط وپستی انسان به حدّی است كه قوم حضرت صالح(علیه السلام) ناقه صالح را بااینكه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی كردند، چنانكه قرآن كریم دربارهآن میفرماید: «لها شربٌ و لكم شرب یوم معلوم، یعنی، یك روز آب سهم شماباشد و روز دیگر سهم آن، آن ناقه، یك روز آب چاه را میخورد و در عوض بهآنها شیر میداد! بنابراین، همانگونه كه ممكن است عقلاً خزینه و انبارنعمت خود را نابود كنند، همچنان كه ناقه صالح را كشتند، امكان دارد كه ماانسانهای عاقل(!) نیز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را كه تمام خیراتاز او است و از ناقه صالح بالاتر و پرفیضتر است برای اغراض شخصیه خود بهقتل برسانیم! اسطورهآرزوی جهان است، آرزویی که باید باشد. ساده تر اینکه اسطوره آرزوی انسانآرمانگرا است از دنیایی که واقعیتهایی دیگر دارد، پس می توان گفت اسطورهواقعیت برتر است. نگاه اسطوره ای نگاهی فرا زمینی است، هماننگاهی که دوست داشتیم چنین باشد! به همین جهت شاهنامه متنی اسطوره ای استو در زمانی خلق می شود که جامعه ایرانی نیازمند نوعی نگاه آرمانی به جامعهمی باشد، نگاهی آرزومند، برای آنگونه شدن. در بسیاری از موارداینطور گفته می شود که برای شناخت فرهنگ و عقاید یک قوم و ملت،باید بهسراغ اسطوره های آن قوم رفت ، از این رو هیچ ملتی نیست که اسطوره نداشتهباشد، حتی اگر آن ملت، ملتی با قدمتی 300 ساله ، همانند کشور آمریکا باشد!چرا که می بینیم همین ملت برای خود علاوه بر اسطوره های "وسترن" اسطورههای مدرنی چون "سوپرمن"، "بت من و اسپایدرمن" را می سازند. حمد و ستایش خداوند دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه -كه دعای ورودی ماه رمضان است- و دعای وداع ماه رمضان، از دعاهای با ارزش و گرانقدری هستند که برای آشنایی با فضایل این ماه و وظایفی که داریم خوب است آنها را مرور کنیم. دعای اول بیشتر در باب ماه رمضان و وظایف و تكالیفی است كه انسان در این ماه دارد و دعای دوم هم عمدتاً اشارهای به فضایل ماه دارد و بهرههایی كه افراد از این ماه بردهاند و تكلیف آنهایی كه از این ماه محروم شدند و نتوانستند بهره ببرند. در مورد سوال فوق می گوییم: اول:این آثار ممکن است مقید باشد به اینکه اعمال و رفتار دیگر نیز درست و مطابق موازین شرع باشد ، زیرا انسان باید با حقیقت این دعا انس داشته باشد تا بتواند با خدای خود عهد کند. دوم:ممکن است که خواندن دعای عهد گرچه از شخصی باشد که انسان بدی است ولی خداوند متعال به برکت این دعا او را متحول می گرداند و با خواندن این دعا در چهل روز و عهد قلبی با حضرت مهدی (عج) چنان تحولی اساسی در وجود او ایجاد شود که به این قابلیت برسد که بتواند از اصحاب حضرت شود. شیخ طوسی (رحمت الله علیه ) به سندش از امام باقر (ع) نقل کرده که فرمودند:((بین رکن و مقام سیصد وچند نفر به تعداد اهل بدر با قائم بیعت خواهند کرد ، در میان آنها بجیبانی از اهل مصر ، و شخصیت هایی از اهل شام ، و اختیاری از اهل عراق است...)). و نیز امام علی (ع) نقل کرده که فرمودند : ((درود بر طالقان ، پس همانا برای خداوند در آن گنج هایی است که از طلا و نقره نیست ، ولکن در آن مردانی است که خداوند شناخت تمام به آنها دارد ، وآنان یاوران مهدی آخر الزمان اند)). و نیز شیخ ابن طاووس در کتاب ((الملاحم والفتن))اسامی بسیاری از اصحاب امام را با شهر های آنان نقل کرده است . امام صادق (ع) فرمودند:((...در این هنگام قائم (عج) ظهور می کند و سبب نقمت خدا و خشم وغضب او بر بندگان می گردد: زیرا خداوند از بندگانش انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجتش را انکار کنند)). ما از آن جهت که همه ی خوبی ها را دوست داریم و عمل به آنها را نیز دوست می پسندیم و امام مهدی (عج) را فردی کامل در عمل به خوبی ها می بینیم لذا او را دوست داریم . پس عاشق واقعی امام زمان (عج) در حقیقت عاشق واقعی تمام خوبی هاست . عاشق واقعی امام زمان (عج) در حقیقت عاشق عمل به خوبی هاست . حال اگر در خودمان عشق به خوبی ها و عمل به آنها را می بینیم واین عاشق ما را به انجام عمل به خوبی ها وا می دارد در حقیقت ما عاشق امام زمان (عج) هستیم و گرنه ... . اول : خود را اصلاح نموده و با شرایط حکومت و عصر ظهور حضرت وفق دهیم. دوم : در جامعه ، برای ظهور حضرت زمینه سازی کنیم و در صدد اصلاح مردم
در حد توان خود برآییم تا شرایط فراهم شود و به دست توانای حضرت موانع کلی
برطرف شده وشرایط اساسی برای حکومت عدل جهانی ایجاد گردد . لذا فرموده اند :
((منتظران مصلح خود افرادی صالحند)). سوم : هرگز دعا و استغاثه به درگاه الهی را فراموش نکنیم که در ظهور حضرت - مطابق روایات - تاثیر بسزایی دارد. از جمله آن شرايط و ظرفيت ها عبارتدند از : الف: حضرت مهدي (عج) آخرين امام از دوازده امامي است که پيامبر (ص) از آمدن آنان خبر داده است . اماماني که هرگز نبايد زمين از وجودشان خالي باشد. ب: از آنجا که حضرت (عج)هر لحظه ممکن است به اذن خداوند مامور به خروج و قيام شود لذا نمي تواند ظاهر باشد و تحت بيعت يکي از حاکمان ظلم وجور قرار گيرد. ج: در صورت عدم غيبت امام زمان (عج) به طور حتم لازم مي آمد که تنها باقي مانده از حجت هاي الهي تا روز قيامت از طرف دشمنان کشته شود. در نتيجه مصلحت الهي بر اين تعلق گرفت که حضرت در پشت پرده غيبت تا زمان معيني باقي بمانند. ۱- پيشاني وسيع و عريض . ۲- وسط بيني او بر آمده ولي دو سوراخ تنگ است . ۳- گويا صورت او همانند ستاره اي درخشان است . ۴- با چهره اي گندم گون . ۵- ما بين دندان هاي او بازا ست . ۶- مژه هاي او سياه است . ۷- با دندان هاي سفيد . ۸- با ابرواني کشيده و باريک . ۹- قامتش متوسط . ۱۰- جسم او تنومند است . ۱۱- بر گونه ي راست او خالي سياه است . یکی از نشانه های ظهور که در روایات مطرح شده، ورود نیروهای غربی یا مغربی به مصر است. شیخ طوسی در کتاب الغیبة، ص 463، از عمار یاسر نقل می کند که گفت: دولت اهل بیتِ پیغمبر شما در آخر الزمان خواهد بود و ظهور آن دولت علاماتى دارد: (از آن جمله) ... غربیان به مصر حمله می آورند. وقتى آنها وارد مصر شدند، همین علامت آمدن سفیانى است.
1ـ حرکت انقلابی مردم علیه حاکمان در مصر و دیگر کشورهای عربی
2ـ کشته شدن فرمانروای مصر به دست مردم
3ـ هرج و مرج و نابسامانی در کشور به دلیل فقدان پیشوا
یكی از نشانه های ظهور، حركت عمومی مردم منطقه و یا مردم كشورهای عربی بر ضد حاكمان است. حاكمانی كه استبداد، زورگویی و ظلمشان چنان مردم را بر آشفته كه جز به كشتن آنان راضی نخواهند شد.
«قرآن كریم» به وجود جاهلیّتی موسوم به جاهلیّت دوم، پس از جاهلیّت اوّل در بین عامّة مسلمانان اشاره مینماید، كه از علایم ظهور حضرت مهدی(ع) است. شواهد قرآنی بسیاری بر این موضوع تأكید دارند، كه از آن جمله میتوان به آیات زیر اشاره نمود:
مبحث اوّل: دلایل وجود جاهلیّت دوم
«قرآن كریم» به وجود جاهلیّتی موسوم به جاهلیّت دوم، پس از جاهلیّت اوّل در بین عامّة مسلمانان اشاره مینماید، كه از علایم ظهور حضرت مهدی(ع) است. شواهد قرآنی بسیاری بر این موضوع تأكید دارند، كه از آن جمله میتوان به آیات زیر اشاره نمود:
مسلمانان، چه شیعه چه اهل سنّت، همگی بر خروج «دابّـة الأرض» در آخرالزّمان اتّفاق نظر دارند، امّا آنها در مورد مشخّص كردن مصداق؛ یعنی ماهیّت آن دابّـة ، اختلاف نظر دارند. اهل سنّت قائل به این است كه دابّـة الأرض، جنبندهای از جنبندگان زمین است، امّا شیعیان بر این باورند كه دابّـة الأرض، یك مرد معیّن است و ما در بخشهای بعد به این مسئله خواهیم پرداخت.
در واقع قادر متعال سوانح و بلایای طبیعی را آزمایش قلمداد مینماید تا بازماندگان این حوادث، با درس گرفتن از این وقایع و دست كشیدن از گناه و آلودگی، مانع وقوع مجدّد آنها شوند و با دعوت آنان به صبر (الله مع الصّابرین) این امید را به آنها میدهد كه خدایی هست و نازل كنندة عذاب، سرچشمة رحمت است و بندگانش را تنها نمیگذارد (انا اقرب من حبل الورید) چنانچه امام علی(ع) دربارة این حوادث فرمودهاند: «گنهكاران از گنه دست بكشند و اهل توبه، توبه كنند و روشن ضمیران، پند گیرند.»
ما بچه بودیم با کودکان هم سن اقوام میرفتیم حمام -خزینهی قدیم- سه چهار ساعت در حمام میماندیم ولی بازی می کردیم وكشتی میگرفتیم، وقتی از حمام بیرون میآمدیم، تازه چركهایمان خیس شده بود! یك دست كتك میخوردیم كه چرا حمام رفتید؟! شهر الطهور گاهی اینگونه است و آدم استفاده نمیكند، وقتی بیرون میآید تازه چركهایش خیس خورده است. ولی اگر بخواهد می تواند همهی رذالتهای روحی خودش را در این ماه تطهیر كند، ملكات و مراتب مختلف وجودی نفسش همه تطهیر و پاك بشوند.
جان جهان قبله ي ما روي توست
چشم همه خلق جهان سوي توست ماه اگر ورد زبانها بود
جلوه ي او ذره اي از روي توست
زمزمه اهل يقين روز و شب
فکر تو و خلق تو و خوي توست
سرو مثل در قند و قامت بود
و آن خجل از قامت دلجوي توست
مصداق رمز علم الاسماست جمکران
زيرا مقام زاده ي زهراست جمکران
خواهي اگر زشوق کني کعبه را طواف
کانون مهر و قبله ي دل هاست جمکران
آري ، حريم حجت ثاني عشر بود
زين رو ، بهشت و جنت دنيا ست جمکران
عظم رميده گر کند احيا، عجيب نيست
چون اصل معجزات مسيحات جمکران
دارالشفاي جملهي مرضاي بي پناه
مرهم گذار زخم جگر هاست جمکران
اي صالحي ، ببال که از لطف ايزدي
در شهر قم به جلوي زيباست جمکران
بسرودم آن سياق ، که به فرموده ي سعيد
ميعادگاه مردم داناست جمکران
کي رفته اي زه دل که تمنا کنم تو را
کي بوده اي نهفته که پيدا کنم تو را
غيبت نکردي اي که شوم طالب حضور
پنهان نگشته اي که هويدا کنم تو را با صد هزار جلوه ، برون آمدي که من
با صد هزار ديده تماشا کنم تو را
مستانه کاش در حرم و ديري بگذري
تا قبله گاه مومن و ترسا کنم تو را
خواهم شبي نقاب ز رويت برافکنم
خورشيد کعبه ، ماه کليسا کنم تو را
By Ashoora.ir & Night Skin